Loading…

Bestellen

Het bestellen van glutenvrije producten bij TheFreeFromShop is heel eenvoudig. Log in, of maak een account aan als u die nog niet heeft.

  • Zoek de juiste producten en plaats die in uw winkelwagen (zie ook de tips hieronder om eenvoudig uw producten te zoeken).
  • Klik eventueel op de productomschrijving voor meer informatie over ingrediënten, allergenen en voedingswaarde.
  • Alle producten gevonden? Klik dan rechtsboven op de winkelwagen en vervolgens op afrekenen. Controleer nu uw bestelling en wijzig eventueel de aantallen.
  • Klik op de blauwe knop ‘Afrekenen’. U komt nu op onze betaalpagina.
  • Kies uw verzendmethode en vervolgens uw betaalmethode.
  • Ga akkoord met onze algemene voorwaarden en druk op afrekenen. U kunt nu via Ideal betalen (of zelf een bankoverschrijving doen).
  • Voor 16.00 uur besteld? Dan wordt uw order nog diezelfde dag verzonden.

Tips voor een optimaal gebruik van onze webshop.

Een aantal tips om onze website optimaal te kunnen benutten.

Zijn alle artikelen glutenvrij?

Alle artikelen op de website zijn glutenvrij. Wel is er een verschil tussen artikelen die gegarandeerd glutenvrij zijn en artikelen die mogelijk sporen van gluten zouden kunnen bevatten.

  • Gegarandeerd glutenvrij: artikelen die het glutenvrije logo dragen en daarmee gegarandeerd glutenvrij zijn.
  • Kan sporen bevatten: artikelen waarbij in de receptuur geen gebruik gemaakt wordt van gluten houdende granen. In principe zijn deze artikelen daarmee glutenvrij. Bij de productie kunnen ze wel besmet raken met gluten omdat in de fabriek mogelijk ook glutenhoudende ingrediënten worden verwerkt.

Met het filter kunt u eenvoudig de juiste selectie maken. Standaard staan ze beide aangevinkt. Wilt u alleen de gegarandeerd glutenvrije producten zien? Klik dan het vinkje weg bij ‘kan sporen bevatten’.

Filter op kenmerken

Aan de rechterkant van het scherm staat het ‘Filter op kenmerken’. Hiermee kunt u eenvoudig de juiste selectie van producten maken.

Vink de betreffende kenmerken aan en klik onderaan op ‘Toon gewenste producten’. U kunt meerdere kenmerken tegelijk aanvinken. Alleen de artikelen die voldoen aan uw keuze worden dan nog getoond binnen de diverse productgroepen.

U kunt de selectie op ieder moment aanpassen. Wilt u weer alle producten zien? Klik dan op ‘Toon weer alle producten’.

Gericht producten zoeken

We hebben veel producten op de site staan, hoe vindt u nu de juiste producten? Om te beginnen kunt u het beste het kenmerkenfilter gebruiken als u op meer allergenen moet letten dan allen de gluten. Daarna kunt u gericht zoeken via de productgroepen of het merken filter.

  • Productgroepen: Links in uw scherm ziet u de verschillende productgroepen. We hebben hier een logische volgorde in aangebracht. In grote lijn volgen we de dag van het ontbijt tot het avondeten, met alle eetmomenten die ertussen liggen.
  • Merkenfilter: Links in uw scherm vindt u het merken filter. Bent u op zoek naar producten van een specifiek merk dan is dit een handig middel.
  • Zoekveld: U kunt natuurlijk ook een zoekterm invullen in het zoekveld rechtsboven. Alle artikelen met die lettercombinatie in het merk of de omschrijving worden dan getoond.

Verkeerd product besteld?

Heeft u het verkeerde product besteld? Geen punt. Neem contact met ons op via info@thefreefromshop.nl of tel. 055-5212497, en we lossen het voor u op.

Betalen

U heeft bij TheFreeFromShop twee mogelijkheden om uw bestelling te betalen. Via iDEAL (Mistercash voor België), of via vooruitbetaling.

Internetbankieren (iDEAL).

Maakt u gebruik van internetbankieren dan kunt u met iDEAL makkelijk en veilig uw bestelling afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL. Wij krijgen direct de melding dat u betaald heeft en zullen uw order direct versturen. Belgische klanten kunnen gebruik maken van MisterCash.

Vooruitbetaling

Kiest u voor vooruitbetaling dan kunt u het bedrag van uw bestelling overmaken op onderstaand rekeningnummer, onder vermelding van uw order nummer. Na bijschrijving van het bedrag op onze rekening zullen we de bestelling gereed maken en verzenden.

IBAN: NL19 TRIO 0197 9377 99
T.n.v.: TheFreeFromShop

Afhalen en bezorgen van uw glutenvrije & dieet boodschappen

De bestellingen die u plaatst in onze webshop kunt u op twee manieren in huis krijgen.

Bezorgen

Wij verzenden uw bestelling via PostNL. Heeft u voor 16.00 uur besteld? Dan verzenden wij uw order nog diezelfde dag (met uitzondering van orders met vers brood of diepvriesproducten). U ontvangt een Track&Trace mail zodat u de voortgang van uw bestelling kunt volgen. Zo weet u hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten

Niet winkelen, alleen afhalen

Heeft u weinig tijd om boodschappen te doen? Geen probleem, we bieden de mogelijkheid om een bestelling door te geven en deze in de winkel op te halen. Wij verzamelen de bestelling en verpakken die in een doos. U hoeft alleen nog maar af te rekenen. Kies voor deze mogelijkheid in het afrekenscherm voor 'Afhalen'.

Diepvries- en gekoelde producten bestellen.

U kunt bij ons ook glutenvrije diepvries producten en gekoelde lactosevrije artikelen bestellen en laten thuisbezorgen. Dat werkt heel eenvoudig. U bestelt de producten samen met de houdbare artikelen. U hoeft dus geen aparte diepvries of koelvers bestelling te plaatsen. Orders met gekoelde producten verzenden we elke dag (muv maandag). Orders met diepvries producten leveren wij 1x per week uit, op donderdag, samen met de andere door u bestelde producten. U ontvangt uw bestelling dan op vrijdag. De verzending gaat via PostNL.

Diepvries verzending naar Belgiekunnen we helaas alleen op eigen risico van de klant aanbieden. De kans op vertraging, en daarmee ontdooien van de artikelen, is te groot. We voegen wel extra droogijs toe om het risico te beperken.

Hoe werkt het?

  • U kiest uw producten en plaatst deze in uw winkelmandje. Dit kunnen zowel normale (houdbare), diepvries als gekoelde producten zijn.
  • Bij een orderbedrag van € 55,-- (voor diepvries, koelverse en houdbare producten samen) is de verzending gratis, daaronder betaalt u verzendkosten.
  • Heeft u glutenvrije diepvriesproducten besteld dan betaalt u standaard een toeslag van € 6,95 voor de handeling en verwerking van de diepvriesproducten.
  • Voor gekoelde producten betaalt u standaard een toeslag van € 4,95.
  • U ontvangt van ons een email op het moment dat het pakket verzonden is. In de mail staat de track&trace code zodat u weet wanneer u het pakket kunt verwachten.
  • Orders met diepvries producten verzenden wij 1x in de week, op donderdag. Daarvoor ontvangen we uw order graag uiterlijk op woensdagmorgen 8.00 uur. U ontvangt uw order dan op vrijdag.
  • Orders met gekoelde producten verzenden wij op Di t/m Vr.

Veelgestelde vragen over diepvries verzending

Wat is droogijs?

Droogijs is de vaste vorm van kooldioxide (koolzuurgas), en heeft in vaste vorm een temperatuur van -78 C. Het droogijs verdampt (sublimeert) en de kooldioxide verdwijnt als gas. Koolzuurgas is 1 van de gassen die in lucht voorkomen en daarmee bij normaal gebruik onschadelijk. Doordat het zo koud is is droogijs een veel gebruikt middel om levensmiddelen of medicijnen te koelen.

Tijdens het transport zal het meeste droogijs verdampen. In tegenstelling tot gewoon ijs blijft er geen water achter waardoor de producten nat worden (vandaar ook de naam droogijs). Het kan zijn dat er nog een restant droogijs in de zakjes zit. Bij uw order vindt u informatie hoe hiermee om te gaan. Raak het droogijs in ieder geval niet met blote handen aan en laat kinderen er niet mee spelen, het is erg koud en kan bevriezingsverschijnselen veroorzaken.

Ontdooien de producten niet tijdens het transport?

Nee, de producten ontdooien niet tijdens het transport. Wij maken gebruik van super isolerende diepvriestassen en voegen daar droogijs aan toe. De combinatie van diepvrieszak en droogijs zorgt ervoor dat de producten in ieder geval bevroren blijven tot aan het moment van levering op vrijdag. Mocht al het droogijs verdampt zijn dan zorgt de isolerende zak ervoor dat de producten nog geruime tijd bevroren blijven.

Waarom moet ik mijn bestelling zo vroeg doorgeven?

De producten moeten diepgevroren bij u aankomen. Daarvoor hebben wij voldoende droogijs nodig. Droogijs is maar kort houdbaar. Daarom bestellen wij dit op woensdagmorgen. Om voldoende te kunnen bestellen moeten we weten hoeveel orders met diepvriesproducten er zijn. Daarvoor is het nodig dat uw order op woensdagmorgen voor 8.00 uur bij ons binnen is. Dan kunnen we het droogijs bestellen zodat we op donderdag voldoende hebben voor alle orders.

Waarom blijft mijn order met diepvriesproducten ‘liggen’ tot donderdag?

Orders met diepvriesproducten verzenden wij 1x per week op donderdag, dan laten we het drooglijs binnen komen. Uw order moet dan op woensdagmorgen voor 8.00 uur binnen zijn. Ook orders met diepvriesproducten die de dagen daarvoor zijn geplaatst houden wij vast tot donderdag. Dan verzenden wij uw diepvries en houdbare producten in 1 pakket naar u toe.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Wij verzenden uw order op donderdag, u kunt uw order dan de volgende dag, op vrijdag, verwachten. Op het moment dat wij uw order verzenden ontvangt u van ons een email met daarin een track&trace code. Wanneer u op de link klikt kunt u uw bestelling volgen. Zo kunt u binnen een tijdvenster van 2 uur zien hoe laat u uw order kan verwachten op vrijdag. Het is natuurlijk wel belangrijk dat er iemand thuis is om de bestelling in ontvangst te nemen.

Wat gebeurt er als PostNL mijn bestelling niet op vrijdag bezorgt?

PostNL is een zeer betrouwbare partner die nagenoeg altijd binnen 24 uur het pakket aflevert. Mocht het onverhoopt een keer gebeuren dat het pakket pas op zaterdag wordt geleverd dan zullen de producten meestal nog bevroren zijn. Mocht dat niet het geval zijn dan lossen we het op, dat risico is voor ons. In overleg betalen we u het geld terug of sturen we de order opnieuw.

Bij ontvangst zijn mijn producten niet meer bevroren.

We verpakken de diepvries producten in een speciale diepvrieszak en voegen daar droogijs aan toe. Dat zorgt ervoor dat de producten minimaal 36 uur bevroren blijven. Mocht er onverhoopt iets mis gaan en ontvangt u de producten op vrijdag en zijn deze niet meer bevroren? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we een passende oplossing.

Waarom moet ik een diepvriestoeslag van €6,95 betalen?

Voor de verzending van diepvriesproducten maken wij extra kosten, o.a. in de aankoop van droogijs en speciale diepvrieszakken. De kosten hiervoor kunnen wij dekken door een toeslag voor diepvriesverzending te rekenen. Daar staat tegenover dat de diepvriesproducten meetellen in het totale orderbedrag, waardoor u eerder een order van € 55,-- heeft die gratis verzonden wordt.

Kan ik ook alleen diepvriesproducten bestellen?

Natuurlijk, dat is geen enkel probleem. Daarvoor gelden dezelfde ‘spelregels’ als bij een gewone order: gratis verzending vanaf € 55,--, daaronder rekenen we verzendkosten. U betaalt wel de diepvriestoeslag en uw order moet woensdagochtend voor 8.00 uur bij ons binnen zijn, en wordt op donderdag verzonden.

De waardering van www.thefreefromshop.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.4/10 gebaseerd op 3300 reviews.